Studenti VOŠ ve finále soutěže Seznam.cz


Česká internetová jednička, firma Seznam.cz, pořádala na jaře již 6. ročník soutěže „Studentská kampaň“ pro týmy z vysokých škol v České republice. Poprvé byla do této prestižní soutěže pozvána i naše Vyšší odborná škola, konkrétně se přihlásily dva studentské týmy z 2. ročníku oboru marketing.

Studenti absolvovali nejdříve online formou vzdělání od lektorů společnosti Seznam.cz v oblasti marketingu na internetu, speciálně tvorbu PPC kampaní a práci se systémem Sklik pro analýzu klíčových slov.

Následně si každý tým vybral jednoho reálného klienta a následně realizoval, měřil a vyhodnocoval reklamní kampaň v obsahové a vyhledávací síti.

Tým ve složení Kateřina Brumovská, Vojtěch Týml, Zdenda Nekola pomáhal vytvořenou marketingovou strategií získat účastníky pro letní Bezva tábor. Tento tým také v silné konkurenci postoupil mezi tři finalisty soutěže.

Jejich úspěch dokumentují tato čísla ze závěrečného reportu – citujeme:

V rámci celé kampaně jsme docílili 290 909 zobrazení, což nám přineslo 609 prokliků na web. Průměrné CTR jsme udrželi na hodnotě 0,21%

Po celou dobu pro nás největším přínosem byla kampaň OS|KR, ze které jsme získali 313 prokliků, a její průměrné CTR bylo 0,28%

Skvělé výsledky měly také obě vyhledávací kampaně, kde VS|NášBezvaTábor|Brand dosáhl hodnotou CTR na 28,17% a VS|příměstský tábor hodnoty 5,26%.“

Finále jen těsně uniklo i druhému týmu ve složení Berenika Ježíková, Barbora Holubová, Tereza Grejcarová, Kateřina Češková a Petr Holub. Tento tým vytvořil, porotou Seznamu pochválenou, strategii pro soukromý pivovar Zlatá kráva z Nepomuku u Plzně.

Velké poděkování patří absolventce VOŠ Ing. Lucii Košanové DiS. z plzeňské pobočky Seznam.cz, která zajišťuje odborné praxe studentů VOŠ v plzeňské pobočce společnosti, kde studenti načerpají skvělé znalosti v oblasti PPC kampaní a produktů Seznamu.

A na závěr hodnocení účasti a pocity v průběhu soutěže od týmu finalistů (jedna z cen pro vítěze je měsíční stáž ve firmě Seznam.cz v Praze):

„Účast ve studentské soutěži firmy Seznam.cz nám i přes distanční podmínky a online program otevřela dveře do světa PPC kampaní.  S našimi lektorkami z řad optimalizátorů kampaní firmy Seznam jsme si prošli sérií vzdělávacích workshopů, které nás navedly k samostatné práci na projektu pro našeho klienta. Pro sestavení praktické části kampaně jsme se rozhodli podpořit klienta, který pořádá dětský letní tábor a je s naším týmem úzce spojen. Po celou dobu soutěže máme možnost jakýmkoliv způsobem komunikovat a ptát se, vše je pro nás cenná a přínosná zkušenost.“                 Kateřina Brumovská, Vojtěch Týml, Zdenda Nekola, třída 2.MA

 

Foto z práce týmu v online prostředí pro klienta Bezva tábor:

Účast v soutěži si pochvalují i členové druhého týmu, který pomáhal zviditelnit pivovar Zlatá kráva:

Zúčastnit se Studentské soutěže od Seznamu byl vlastně velmi spontánní nápad. A do teď ho nelitujeme.

Dozvěděli jsme se, jak funguje reklama v Skliku, jak ji vytvoříme, co to všechno obnáší a spoustu dalšího. Naši lektoři byli velmi milí, schopní lidé se smyslem pro humor, a ještě znali odpověď na každou naši otázku.

I přesto, že jsme se v soutěži nedostali do finále, jsme si ji užili. Od porotců jsme zjistili, že naše reklamy byly víceméně správně, jen rozdělení kampaní nebylo dostačující. Na naši první zkušenost to bereme jako úspěch.

Mimo jiné byl cíl naší kampaně zvýšit povědomí o firmě, kterou jsme si vybrali. Což si se vší skromností dovolíme říci, že se nám povedlo. Už díky tomu, že naše kampaň dosáhla skoro půl milionu zobrazení.

Na závěr bychom dodali snad už jen jediné. A to, že účast na soutěži od Seznamu se nám v životě bude určitě hodit. A studenti by se takových soutěží měli účastnit. Protože nic vám nedá více než praxe.“

Berenika Ježíková, Petr Holub, Barbora Holubová, Tereza Grejcarová, Kateřina Češková,

Foto z práce týmu v online prostředí pro klienta pivovar Zlatá kráva:

Zaznamenal: Ing. Milan Holub