Martin Špeta, DiS.


studium VOŠ v letech 2015 – 2018, obor marketing

současná pracovní pozice: specialista online marketingu ve firmě Different.cz

Otázka: „Martine, hned po absolutoriu na vyšší odborné škole jsi nastoupil do firmy Different.cz. Můžeš firmu představit?“

Martin: „Different.cz je e-shop prodávající značkovou módu. Majitelé Milan Polák a Simona Poláková se snaží změnit nudu v oblékání v současné době v devíti zemích Evropy. Mezi prezentované značky patří například španělská značka Desigual, brazilská obuv Melissa, tenisky Converse, barevné ponožky Happy Socks a mnoho dalších.“

Otázka: „Jak jsi firmu objevil a díky čemu jsi získal pracovní smlouvu?“

Martin: „Na Facebooku jsem během studia třetího ročníku objevil sponzorovaný příspěvek od firmy Different, že firma hledá někoho, kdo nechce sedět jen doma a říkat, že umí marketing, ale chce si marketing vyzkoušet a posouvat se dál. Odpověděl jsem na tento inzerát s tím, že mě studium marketingu a online marketingu na VOŠ baví, chci se dále zdokonalovat a uplatnit svoje koníčky, jako vymýšlení a stříhání videa a fotografování. Absolvoval jsem pohovor s majitelem Milanem Polákem a byl jsem přijat na stáž a následně na tříměsíční praxi v době letního semestru třetího ročníku. Již během praxe jsem zapadl do kolektivu a majitel firmy mi nabídl pracovní místo, které jsem rád přijal.“

Otázka: „Jak stíháš zvládat širokou problematiku rychle se vyvíjejícího oboru online marketingu?“

Martin: „Každý rok absolvuji nejméně 5 odborných školení díky podpoře majitele firmy a sám se vzdělávám ve volném čase. V současné době se zaměřuji na natáčení videí pro televizní kanál Different TV a mám na starost úspěšný e-mailing do zemí, kde prodáváme. Naučil jsem se pracovat v grafických programech, ovládat rozesílací software na mailing a analyzovat data z vyhodnocovacích programů. Podílím se také na kampaních na sociálních sítích, zejména na Instagramu a You Tube.“

Otázka: „Martine, již po roce působení v Different.cz jsi se stal jedním z řečníků na významné marketingové akci v Plzni. Pověz nám více.“

Martin: „Akce se jmenovala Marketingová Plzeň a prezentoval jsem v DEPO 2015 pro asi stovku posluchačů zkušenosti se vstupem nové módní značky na trh. Stále musím zdolávat nové výzvy, které se objevují. Ale tak je nastavena firemní kultura v Differentu a i díky tomu firma neustále roste a je úspěšná.“

 

Otázka: „Na co nejvíce vzpomínáš z dob studia VOŠ Plzeň?“

Martin: „Mám zkušenost se studiem vysoké školy i vyšší odborné školy. Na VOŠ mi vyhovoval lidský přístup, učitelé i studijní oddělení věděli, kdo jsem. Při studiu jsme měli prostor vymýšlet, uplatňovat nápady. Já osobně jsem například natáčel oslavy 20 let VOŠ a v rámci výuky řady předmětů jsme vypracovávali reálné projekty marketingové komunikace pro firmy, které se školou spolupracují (produkční agentura 4PRO, Plzeňské želvy, výrobce batohů Bagmaster a další). A skvělá byla samozřejmě i parta v naší třídě. Přiznám se, že dodnes si rád prohlížím fotky a pouštím videa z dob studia.“

Otázka: „Jaké máš další plány?“

Martin: „Láká mě život na volné noze a možnost realizovat více různorodých projektů, ať už ve Stříbře, kde bydlím, či v Plzni, kde pracuji. Ale hlavní náplň bude stále móda a její úspěšný online prodej.“

Martine, přejeme Ti úspěšné zdolání výzev, které Tě v životě čekají. Měnit nudu v oblékání u části mužů a žen je skvělá náplň života – nový šatník může udělat řadu lidí šťastnější, a to není málo.

Jménem VOŠ se ptal Milan Holub,  vyučující marketingu