studium VOŠ v letech 2015 – 2018
současná pracovní pozice: pracovník marketingového oddělení FC Viktoria Plzeň
Otázka: „Michale, vystudoval jsi na vyšší odborné škole obor MARKETING a v oboru nyní i pracuješ. Jak se podaří mladému člověku dostat na tak skvělou pozici ve špičkovém fotbalovém klubu?“
Michal: „Pozice marketingového pracovníka ve fotbalovém klubu FC Viktoria Plzeň je pro mě v mých 23 letech velkým úspěchem. Za touto příležitostí poznávat vrcholový fotbal včetně zápasů Ligy mistrů vidím můj dlouholetý vztah s Viktorkou. Mnoho let trénuji přípravku Viktorky, což je několik dní v týdnu trénink a o víkendu turnaje a zápasy. Trenérské činnosti jsem se věnoval i při studiu VOŠ. Jen díky příslušnosti k Viktorce jsem se dostal ve třetím ročníku studia k možnosti vykonat v marketingovém oddělení tříměsíční praxi. Na praxi jsem prošel celou řadou pozic, až po organizační zabezpečení ligových a pohárových zápasů. Hlavně celá organizace zápasů Ligy mistrů je zážitek na celý život. Po dokončení vysokoškolského vzdělání v roce 2019 jsem dostal nabídku ve Viktorce nastoupit na pozici marketingového pracovníka.“
Otázka: „Na co nejraději vzpomínáš z dob studia VOŠ?“
Michal: „Rád vzpomínám na celé tři roky studia. Pokud mám vypíchnout ty největší zážitky, tak určitě parta v naší třídě a významným zážitkem pro mě byla návštěva výstavy Reklama a Polygraf v Praze, kde jsem viděl, že mnoho oblastí reklamy je samostatný velký průmysl (například 3D reklama, výroba POP/POS materiálů apod.). Z předmětů nejraději vzpomínám na hodiny marketingu a anglického jazyka, které ve své práci využívám nejvíce.“
Otázka: „Na jaké téma jsi psal svoji absolventskou práci?“
Michal: „Téma absolventské práce je další důležitá část mého příběhu. Během praxe ve Viktorce jsem psal absolventskou práci na téma Marketing ve sportu se zaměřením právě na FC Viktoria Plzeň. Dostal jsem se díky tomu k praktickému marketingu v zápasových dnech.“
Otázka: „Po absolutoriu jsi se rozhodl ještě dále studovat. Kde to bylo a s jakým úspěchem?“
Michal: „S několika spolužáky a spolužačkami jsme se rozhodli pokračovat ve studiu, konkrétně v Příbrami, kde je pobočka Vysoké školy evropských a regionálních studií z Českých Budějovic. Za rok distančního studia jsem získal titul bakalář.“
Otázka: „Čím se aktuálně v marketingovém oddělení zabýváš?“
Michal: „Moje práce je velmi různorodá, což mě baví. Od zajištění konkrétních reklamních nosičů a reklam, až po péči o online marketing restaurace. Pro tuto restauraci se starám o webové stránky, prezentaci na sociálních sítích a vymýšlím a realizuji různé soutěže.“
Otázka: „Máš nějaký vzkaz pro studenty, případně zájemce o studium?“
Michal: „VOŠ považuji za výbornou školu, kde jsem měl možnost se o marketingu hodně naučit. Ve své současné práci se hodně učím prosazovat své nápady. Doporučuji proto studentům, aby využili každou příležitost a nebáli se prosazovat svoje myšlenky, projekty a nápady, a tím se naučili podpořit vše marketingovými i ekonomickými argumenty. Případná radost z realizace vlastních nápadů je pak tou největší odměnou.“
„Michale, děkujeme Ti za rozhovor a přejeme Ti mnoho dalších úspěchů v osobním a pracovním životě. A samozřejmě návrat Ligy mistrů do Štruncových sadů na stadion Viktorky.“
Jménem VOŠ se ptal Milan Holub, vyučující marketingu