V průběhu zimního semestru se v rámci výuky předmětu Praktický marketing konala u studentů třídy 3.MA trochu netradiční akce a to na několik pokračování. O co šlo? Přece o netradiční projektovou spolupráci se ZOO Plzeň v oblasti kreativních nápadů a návrhů. Zaměřeno na zvýšení přitažlivosti této nejen zoologické, ale i botanické zahrady (a to pro současné i další možné potenciální návštěvníky). Všechno začalo návštěvou tiskového mluvčího Mgr. Martina Vobruby na výuce třídy v prostorách školy spojenou s prezentací produktů této zahrady, předáním spousty materiálů pro studenty (interaktivní mapy ZOO, časopisy klubu přátel ZOO IRIS, zajímavé tiskové a obrazové materiály o nabízených speciálních aktivitách). Poté to celé pokračovalo výukově marketingovou několikahodinovou exkurzí v prostorách ZOO, prezentacemi studentských skupinových nápadů a návrhů a nakonec to končilo poděkováním a předáním poukázek pro budoucí vstupy do ZOO za výrazně slevovou symbolickou cenu…
Studenti se nejprve dozvěděli spoustu zajímavých informací, z nichž mnohé se nikde ani veřejně nepublikují. V samotné ZOO následně měli marketingovou výuku, při které zjistili, jak je důležitá v komunikační politice i osobnost člověka (v tomto případě Mgr. Martina Vobruby), který nejen zná a umí, ale ještě vždy a komukoliv o tomto oboru dokáže zajímavě a poutavě vyprávět. Prošli mj. i například nádherný pavilon se želvami obrovskými a lemury kata (úžasnou hravost těchto zvířat dokumentuje i jedna z přiložených fotografií) a mnoho dalšího (pavilon se lvy berberskými, kde obdivovali též nově narozená lví trojčata – Damali, Deema a Dabir), expozice žiraf ve volném výběhu aj. Ovšem nezapomínalo se ani na marketingové souvislosti – informační systémy a značení expozic, mobilní aplikace pro návštěvníky zahrady, význam propagace krmení konkrétních zvířat v aktuálních časech nebo na sortiment suvenýrů „U lemura“, jeho možná inovativní doplnění a mnoho dalšího…
Při následných školních prezentacích studentských nápadů a inovativních námětů za účasti zástupců ZOO Mgr. Martina Vobruby a grafičky Bc. Olgy Kezniklové to byla dlouhá šňůra navléknutých nápaditých námětů i perliček na vylepšení marketingového mixu ZOO. Rozhodně se při tom nikdo nenudil… a potlesku, zábavy a smíchu bylo u soutěžních týmů také dost. Šlo ovšem mj. i o to, jak zaujmout a překvapit – např. originálními tričky, soutěžemi, speciálními jídelníčky v restauracích v areálu zahrady, virtuálními koutky, inovací celého informačního návštěvnického systému včetně návrhu plazmové televize u vstupu, či návrhem speciálních vozíků pro zaměstnance s golfovými holemi nebo i netradiční pomalovanou stěnou na fotografování (a …).
Vyzkoušet si teoretické školní poznatky na zajímavých praktických aplikacích a též do toho vnést i trochu smíchu a zábavy, to je nejen moje snaha…. Vždyť na naší škole je výuka mnohdy opravdu i tou hrou…
Petr Toufar